Business Networking
Vrem să promovăm în organizație? Vrem să ajungem la un client mare? Vrem să ne consolidăm reputația în domeniu, vrem să ne dezvoltăm profesional, vrem să ne schimbăm jobul, vrem să ne facem prieteni? Tot atâtea motive să fim interesați despre cum să exploatăm mai bine și cu rezultatele dorite această metodă de interacțiune socială denumită business networking. De câte ori vi s-a întâmplat să mergeți la un eveniment de business (târg, conferință, seminar etc.) de la care să plecați cu o tonă de cărți de vizită, să treacă o lună de zile, să vă uitați din întâmplare pe acel teanc de cărți de vizită și să nu vă mai amintiți mare lucru despre personale care vi le-au înmânat? Cu câte din acele persoane ați păstrat legătura? Cum și cât de des?
Chiar dacă fiecare om este o individualitate unică în univers, toți oamenii sunt legați de fapt între ei prin legături subtile ce țin de psihic și de spirit și prin legături mai puțin subtile ce țin de social și material. Astfel, networking-ul, adică activitatea conștientă a unui om de relaționare cu alți oameni este una din cele mai naturale activități care pot fi transpuse foarte facil în activitatea profesională și în business. Interesele personale (hobby-uri, obiective de dezvoltare personală etc.) ar trebui să determine și obiectivele de networking. Networking-ul de business reprezintă întâlnirea și relaționarea cu alți oameni într-un context de afaceri. Acest tip de networking se poate realiza prin mai multe canale: evenimente de business, training-uri, evenimente sociale organizate de diverse companii sau instituții, rețele sociale gen LinkedIn, Google+, Xing etc.