Conferința Digital Leadership – Cum să fii lider în era digitală?

Conferința Digital Leadership

Learning Pro a organizat împreună cu Ziarul Financiar pentru prima data în România conferința

Digital Leadership – Cum să fii lider în era digitală?

DIGITAL LEADERSHIP

Prin intermediul conferinței Digital Leadership Ziarul Financiar şi Learning Pro au extras printr-o discuție structurată și informată implicațiile schimbării paradigmelor leadership-ului individual și organizațional în noua eră digitală. Cele trei sesiuni ale conferinței au abordat conceptul de Digital Leadership prin prisma provocărilor și oportunităților din trei ipostaze în care ne regăsim fiecare la nivel individual:

DIGITAL CITIZEN, DIGITAL EMPLOYEE şi DIGITAL CUSTOMER.

Teme dezbătute

Participanții la conferință au avut ocazia să afle care sunt competențele cheie ale unui lider care are şi va avea succes în noua eră digitală.

Un eveniment unde lideri din business, români și internaționali, autorități locale și antreprenori care conduc organizații sau departamente din organizații ce aplică deja cu succes practici de leadership digital, la nivel organizațional sau individual, au dezbătut pe 23 octombrie 2017 despre provocările și oportunitățile date de era digitală în care ne aflăm.

Prin caracterul interactiv al formatului conferinței, participanții au avut șansa de a contribui la co-crearea unei noi înțelegeri a ceea ce înseamnă Digital Leadership.

Conferința a fost transmisă live pe www.zf.ro și pe pagina de facebook a Ziarului Financiar.

Partenerii acestui eveniment de anvergură internațională au fost BCR, Immochan și Genpact.

CONTACTEAZĂ-NE pentru DIGITAL LEADERSHIP 2018

Cosmina Coman, Learning Pro la Conferința Digital Leadership

“Vreau să vă spun de ce am inițiat și organizat această conferință și cu ce îmi doresc să plecați astăzi de aici.

Până în 2020, între 45% și 50% din totalul forței de muncă mondiale va fi considerată ca non-angajată, incluzând aici freelancer-ii, contractori independenți, servicii profesionale și consultanți, muncitori temporari oferiți de agențiile de forță de muncă, “gig” workers și roboți.

Da, acei roboți despre care toată lumea vorbește că ne vor lua job-urile.

Scopul acestei conferințe este de a crea cadrul unei dezbateri structurate și informate despre ce înseamnă să fii lider in era digitală.

Conferința Digital LeadershipSe vorbește mult, chiar foarte mult despre digitalizare zilele acestea, din toate perspectivele, tehnologice, de business, sociale și umane. Aceste discuții pot stârni emoții primare cum ar fi frica dată de confuzie, dată de necunoscut.

Avem însă ocazia astăzi de a discuta împreună cu lideri care au aplicat deja cu succes practici de digitalizare în organizații și care ne pot împărtăși din perspectivele lor si experiențele lor despre ceea ce înseamnă sa fii un lider digital, atât la nivel individual cat si organizațional. Vom afla astăzi ce competențe are nevoie un lider in era digitală și ce capabilități trebuie sa dezvolte o organizație ca să manifeste digital leaderhsip.

Digitalizarea nu trebuie confundată cu digitalul. Digitalizarea implică standardizarea proceselor de business și este asociată cu reducerea costurilor și excelența operațională.

Astăzi, companiile, dar nu numai, ci absolut toate organizațiile fie ele publice sau private se confruntă cu ceva nou și diferit: digitalul. Digital este, bineînțeles, un adjectiv. Iar el se referă la o bază largă de tehnologii accesibile și potențial disruptive, cum ar fi social, mobile, cloud, analytics, internet of things, cognitive computing, biometrics și inteligența artificială. Ritmul schimbărilor date de aceste tehnologii este atât de mare, încât nici nu au avut timp să beneficieze de o traducere validă in limba română. Digitalul se referă, de asemenea, la transformările prin care o companie trebuie să treacă pentru a beneficia de avantajele și oportunitățile pe care le creează aceste tehnologii. O transformare digitală implică regândirea propunerii de valoare a companiei, nu doar operațiunile sale. A “deveni digital” este deci un exercițiu total diferit de cel de digitalizare. Companiile, dar și autoritățile locale trebuie să devină digitale astăzi pentru a concura într-o lume în care atât clienții, angajații dar și cetățenii în cele din urmă așteaptă produse și servicii care să le acopere nevoile pe toate canalele.

Conferința Digital LeadershipDigitalizarea este un factor catalizator important al digitalului, dar toată digitalizarea din lume nu va face o companie să devină digitală. A fi digital nu înseamnă doar a introduce o aplicație mobilă pentru clienți, ci este despre a profita de o oportunitate dată de tehnologie pentru a redefini un business sau chiar o industrie.

Provocarea cea mai mare este să inovezi pentru viitor și să nu digitalizezi trecutul.

De aceea transformarea digitală este în primul rând o provocare de leadership! Ca lider trebuie să inspiri, și să capacitezi echipele și angajații cu un set de abilități și un mindset digital. Vestea bună este că există tipare de leadership digital de succes. Totul este despre un proces strategic de schimbare care transformă modelele de business ale unei organizații, cum creează valoare pentru clienții sau cetățenii săi și cum captează această valoare, adică cum monetizează. Iar pentru această transformare este nevoie de o schimbare în abilități, competențe și in ADN-ul cultural al organizației.

Învățarea și cultura organizațională sunt, de altfel, factorii critici ai transformării digitale. Cu toții știm că la începutul revoluției digitale aceasta era un subiect legat de tehnologie, apoi a devenit un subiect de business, iar astăzi este destul de clar că este în primul rând un subiect de leadership.

Iar asta mă aduce la cum am pornit noi pe acest drum, de înțelegere a ceea ce presupune să fii un lider digital. Am plecat, în primul rând, de la ceea ce se întâmplă în industria noastră, cea de dezvoltare profesională și organizațională. Modelele de business care au funcționat până acum sunt în fața unui disruption puternic determinat de tehnologiile aplicate in procesele de învățare. Mai mult decât atât, in organizațiile cu care lucrăm liderii cer echiparea angajaților cu abilități și competențe digitale. Am constatat că de cele mai multe ori aceste abilități și competențe nu pot fi definite clar de către lideri, cel mai probabil pentru că nici acestora nu le este clar ce au nevoie ca să aibă succes în noua eră digitală în care ne aflăm.

Conferința Digital Leadership

Haideți să vă spun o poveste: anul acesta am fost în junglă, în Borneo. Jungla este un teritoriu nefamiliar în care, pe lângă faptul că trebuie să ai condiție fizică bună, ai nevoie de un ghid care să te ferească de crocodili, șerpi și alte animale pe care nu le întâlnești in viața de zi cu zi, nici măcar în business :), adică să gestioneze riscurile, dar și să îți arate atracțiile pentru care ai venit în junglă (urangutani, elefanți), adică oportunitățile.

Ce legătură are jungla cu leadership-ul digital? Liderii din ziua de astăzi se manifestă într-un așa numit mediu VUCA (Volatile, Uncertain/Incert, Complex & Ambiguu). Cam așa este în junglă.

Ceea ce am învățat in junglă este că pe lângă faptul că e important să fii echipat corespunzător și să fii in formă fizică, este vital sa fii agil, în cazul în care poate apărea un crocodil în fața ta sau vrei să vezi urangutanul, dar este esențial să fii și curios. Curiozitatea fiind una din caracteristicile cele mai importante ale liderului digital, atât de importantă încât una din companiile globale prezentă astăzi in panelul de Digital Employee a ridicat-o la rang de valoare. Nu pot decât să subscriu.

Ceea ce este diferit de o experiență în junglă ceea ce trăim acum, este faptul că jungla se bazează pe un proces de evoluție, în care poți să te ancorezi de repere predictibile. Ceea ce trăim noi astăzi este o revoluție și motivul pentru care o putem numi revoluție este tocmai acela că ne lipsește predictibilitatea reperelor, în special cele privind impactul la nivel de societate, organizații și personal. Nici o industrie, nici o organizație, nici un individ nu sunt imuni la amenințarea de a fi disrupted. A fi relevant într-o lume digitală este provocarea personală numărul unu cu care ne confruntăm cu toții.

Reorientarea leadership-ului în această lume nu însemnă că abilitățile tradiționale au fost suprimate, dar acum coexistă cu un amestec de noi factori. Și anume, pentru a fi un lider digital acesta trebui să devină fluent digital, dezvoltându-și noi capabilități digitale, să experimenteze și să riște și să înțeleagă modul în care tehnologia transformă societatea și se traduce în impactul pe business.

Dar, ca un prim pas, top managementul trebuie să convină că transformarea digitală este necesară și că trebuie să se transforme și ei ca lideri. Leadershipul digital nu este o parte opțională de a fi CEO.

De ce?

Pentru că Digital Masters (așa numitele companii care excelează atât în capacitățile digitale, cât și în leadership-ul digital) sunt cu 26% mai profitabile decât similarele din industrie și generează venituri cu 9% mai mari din activele fizice.

Este o revoluție pe care o trăim și pe care ne străduim, fiecare din noi, la nivel individual și organizațional, să o internalizăm pentru că în acest mod ne vom mișca natural în noul mediu. În momentul în care vom fi încetat să mai alăturăm cuvântul Digital lângă o expresie din business, atunci vom ști că suntem cu adevărat digitali.”

Pin It on Pinterest