RO
EN

CONTACT

 
 
01
Co

Companie

02
Sol

Soluţii

04
Bl

Blog

05
Ev

Evenimente

Cum evaluaţi calitatea unui program de training, înainte de a-l cumpăra?

Există multe opţiuni atunci când vine vorba de alegerea unui furnizor de training. Iată câteva aspecte de luat în considerare:

Într-o mare de broşuri, pliante, newsletter-e cu oferte de programe de training promiţătoare care ajung constant pe biroul dvs., cum determinaţi care este soluţia cea mai bună care să se potrivească nevoilor organizaţiei dvs.?

Apelarea la serviciile unui furnizor extern de training presupune de cele mai multe ori două tipuri de soluţii:

  1. trimiterea unuia sau a mai multor angajaţi la un curs open organizat de un furnizor sau
  2. organizarea de cursuri standard sau personalizate exclusiv pentru angajaţii unei organizaţii.

Evaluare calitate training

1. Trimiterea unui angajat la un training pare o opţiune simplă, deşi de multe ori scumpă. Avantajul unui asemenea curs stă în oportunitatea oferită participanţilor de a afla ce se întâmplă în domeniul lui în afara propriei organizaţii. Cu toate acestea, transferul învăţării şi aplicarea în practică a noilor cunoştinţe şi abilităţi nu are şanse să fie la un nivel înalt decât dacă climatul organizaţional sprijină acest transfer, iar managerul direct se implică consistent. De aceea cursurile externe trebuie alese cu mare atenţie.
Cursurile externe deschise sunt în mare de două feluri: o paletă de cursuri scurte (între 1 şi 5 zile) conduse de consultanţi, universităţi şi alte instituţii sau asociaţii profesionale şi cursurile mai lungi (de obicei part-time) care conduc la o calificare. Dacă v-aţi decis pentru soluţia trimiterii unui angajat la un curs extern, iată care sunt principalii factori care trebuie luaţi în considerare:

  • Care sunt obiectivele cursului? Se potrivesc ele nevoii particulare de învăţare?
  • Metodele de training şi lungimea cursului sunt în concordanţă cu obiectivele declarate?
  • Există vreo indicaţie referitoare la nivelul cursului?
  • Cine sunt organizatorii?
  • Ce experienţă au aceştia în domeniu?
  • Există informaţii care să indice competenţa lor?
  • Ce alte organizaţii au mai trimis participanţi la acel curs?
  • Există posibilitatea de a obţine feed-back de la aceste organizaţii?
  • Costul cursului este raportat la beneficiile aşteptate?
  • Locaţia unde se va ţine cursul este potrivită?

2. Organizarea de cursuri standard sau personalizate exclusiv pentru angajaţii dvs. presupune de cele mai multe ori un proces complex care porneşte de la analiza şi stabilirea nevoilor de formare şi dezvoltare profesională a angajaţilor pe baza planurilor anuale şi/sau a planurilor individuale de carieră. De asemenea, diferite schimbări organizaţionale sau iniţiative de business pot provoca cereri de training în afara planurilor menţionate anterior. Astfel, având în vedere multitudinea de factori implicaţi în decizia, livrarea şi evaluare impactului organizării unui program de training prin externalizare, responsabilul procesului de selecţie a furnizorului pune pe primul loc calitatea programelor oferite de acesta, conform studiului trimestrial HR Outlook realizat de HR Club.
Acum, înainte de a enumera principalele criterii după care putem evalua calitatea unui program de training, înainte de a-l achiziţiona, e bine să definim ce înţelegem prin calitate în acest context. Şi, evident, deoarece conceptul de calitate se referă întotdeauna la o stare de percepţie a celui care exploatează un produs sau serviciu, vorbim de ceva subiectiv sau specific.

Pe baza practicii noastre, putem deosebi între următoarele tipuri de percepţie a calităţii unui program de training:

 

  • Profesionalismul proiectării şi livrării programului, pornind de la principiile învăţării la adulţi, aplicarea metodelor de evaluare a programului, personalizarea programului pe nevoile clientului până la transferul celor mai bune practici din domeniu şi urmărirea modului de aplicare în practică a cunoştinţelor şi abilităţilor dezvoltate în program prin diverse metode (coaching, follow-up, mentoring, crearea de comunităţi de practică etc.)
  • Experienţa creată participanţilor pe parcursul derulării programului, aspect care este important pentru facilitarea transferului cunoştinţelor către participanţi, însă nu suficient pentru livrarea rezultatelor aşteptate. După finalizarea programului, această percepţie a calităţii este dată de obicei, de feed-back-urile formale participanţilor şi, uneori, cele informale ale managerilor lor care resimt energia şi motivaţia crescută a participanţilor după un curs, însă nu pot face o evaluare în rezultate sau schimbări de comportament concrete.
  • Imaginea pe piaţă a respectivului program, dată de reputaţia furnizorului, premiile pe care programul standard sau personalizat le-a primit de la organizaţiile relevante din domeniu, testimonialele clienţilor care au beneficiat de acel program şi de aşa zisul word of mouth al profesioniştilor din domeniu sau al participanţilor la program.
  • Gradul de inovaţie al programului care poate fi testat prin întrebarea „Rezultatele aşteptate vor fi peste cele ale altor programe implementate?”. Este important de reţinut că inovaţia nu este acelaşi lucru cu noutatea care generează doar atenţie sau amuzament.

 

Cum putem determina calitatea unui program înainte de a-l achiziţiona, indiferent de modul în care percepem calitatea acestuia?

 

În primul rând, indiferent de procedura de selecţie a organizaţiei dvs., etapa de întâlnire cu furnizorii este recomandabil să conţină cel puţin următoarele:

Criteriile următoare vă pot ghida sub forma unui check-list în alegerea furnizorului potrivit pentru organizaţia dvs., astfel încât să aveţi succes în implementarea programului de training, din punctul de vedere al calităţii acestuia:

  • Programul este scris de traineri experimentaţi?
  • A fi expert într-un domeniu nu este suficient! Doar cineva cu experienţă de training va şti prin ce metodă un subiect poate fi mai bine transferat participanţilor.
  • Design-ul instrucţional este corect?
  • Subiectele sunt introduse clar şi în context?
  • Sunt abilităţile tehnice consolidate prin exerciţii sau proiecte practice?
  • Abilităţile soft sunt consolidate prin discuţii de grup, jocuri de rol sau exerciţii?
  • Este fiecare subiect încheiat cu întrebări de recapitulare şi activităţi practice independente?
  • Este nevoie să personalizaţi programul pentru organizaţia dvs.?
  • Poate fi uşor şi repede personalizat programul de training?
  • Este fiecare curs compus din module distincte?
  • Furnizorul poate aloca experţi din domeniul organizaţiei dvs. pentru personalizarea optimă a programului?

Dacă vreţi să aflaţi mai multe despre cum să realizaţi o procedură internă de selecţie a unui furnizor de formare profesională, contactaţi-ne aici. Vom fi încântaţi să vă răspundem cât mai repede!


Copyright ©

2017

  LearningPro