RO
EN

CONTACT

 
 
01
Co

Companie

02
Sol

Soluţii

04
Bl

Blog

05
Ev

Evenimente

Pentru ce şi când facem business networking?

Business Networking

 

Vrem să promovăm în organizaţie? Vrem să ajungem la un client mare? Vrem să ne consolidăm reputaţia în domeniu, vrem să ne dezvoltăm profesional, vrem să ne schimbăm jobul, vrem să ne facem prieteni? Tot atâtea motive să fim interesaţi despre cum să exploatăm mai bine şi cu rezultatele dorite această metodă de interacţiune socială denumită business networking.
De câte ori vi s-a întâmplat să mergeţi la un eveniment de business (târg, conferinţă, seminar etc.) de la care să plecaţi cu o tonă de cărţi de vizită, să treacă o lună de zile, să vă uitaţi din întâmplare pe acel teanc de cărţi de vizită şi să nu vă mai amintiţi mare lucru despre personale care vi le-au înmânat? Cu câte din acele persoane aţi păstrat legătura? Cum şi cât de des?
Chiar dacă fiecare om este o individualitate unică în univers, toţi oamenii sunt legaţi de fapt între ei prin legături subtile ce ţin de psihic şi de spirit şi prin legături mai puţin subtile ce ţin de social şi material. Astfel, networking-ul, adică activitatea conştientă a unui om de relaţionare cu alţi oameni este una din cele mai naturale activităţi care pot fi transpuse foarte facil în activitatea profesională şi în business. Interesele personale (hobby-uri, obiective de dezvoltare personală etc.) ar trebui să determine şi obiectivele de networking.
Networking-ul de business reprezintă întâlnirea şi relaţionarea cu alţi oameni într-un context de afaceri. Acest tip de networking se poate realiza prin mai multe canale: evenimente de business, training-uri, evenimente sociale organizate de diverse companii sau instituţii, reţele sociale gen LinkedIn, Google+, Xing etc.

 

10 Reguli de Aur pentru Business Networking

 

  1. Oamenii fac afaceri cu alţi oameni pentru că îi cunosc şi au încredere în ei. Activitatea ta de networking trebuie să se concentreze pe a deveni acea persoană de încredere.

  2. Networking-ul este un maraton, nu un sprint. Este despre construirea de relaţii pe termen lung, nu despre vânzări rapide. Acordă timp oamenilor să te cunoască şi investeşte timp în cunoaşterea lor.

  3. Networking-ul este ceva ce faci, nu undeva unde mergi. Nu sta retras aşteptând ca altcineva să organizeze un eveniment pentru tine. Poţi să faci networking oriunde, cu oricine.

  4. Manierele sunt fundamentale pentru un networker bun. Tratează oamenii aşa cum ai vrea să fi şi tu tratat, iar ei te vor trata bine apoi.

  5. Evaluează-ţi activităţile de networking periodic. Timpul tău este valoros deci asigură-te că primeşti un retur al investiţiei.

  6. Nu uita, oricât de provocator ţi se pare să intri într-o sală plină de necunoscuţi, şi ei îşi doresc să te întâlnească la fel de mult cât îţi doreşti şi tu să îi cunoşti.

  7. Netowking-ul este diferit de socializare. În timp ce este bine întotdeauna să îţi facă plăcere activităţile de networking, nu uita că ele sunt muncă.

  8. Un networker bun face întodeauna conexiuni peste reţele, făcând legătura unor oameni cu alţi oameni şi cu alte surse de informare. Făcând aceasta devii o persoană valoroasă de cunoscut.

  9. E bine să ai o atitudine generoasă, însă nu ţine niciodată o listă cu cine ţi-a rămas dator cu o favoare. Favorurile pe care le-ai făcut vor fi returnate în timp.

  10. Calitatea este mai importantă decât cantitatea. Cinci contacte noi bune sunt mai bune decât 20 slabe. Un singur contact nou foarte bun face un eveniment demn de a participa la el.

Pentru a afla mai multe despre cum puteţi să vă dezvoltaţi abilităţile de networking eficient ale dvs. sau ale colaboratorilor dvs. contactaţi-ne aici.


Copyright ©

2017

  LearningPro